Veelgestelde vragen

Wanneer je iets niet kunt vinden, kun je middels de zoekfunctionaliteit op zoek gaan naar de antwoorden op je vragen.
  • Wat kan ik met de kaart doen?

    De kaart is gemaakt van groeipapier waarin veldbloemzaden zijn verwerkt. De kaart kan binnen en buiten worden geplant.  Leg de kaart in een potje of buiten in de tuin en dek het groeipapier af met ongeveer 3 centimeter aarde. Geef elke dag wat water en al na ongeveer een week ontkiemen de eerste zaadjes. De beste tijd om buiten te platen is van half mei tot oktober. Binnen in een potje kan dat het hele jaar. Zorg altijd voor voldoende licht, warmte en water.

  • Hoe is Sanquin ontstaan?

    Sanquin is in 1998 ontstaan uit een fusie van de Nederlandse bloedbanken en het Centraal Laboratorium van de Bloedtransfusiedienst van het Nederlandse Rode Kruis (CLB). Op grond van de Wet inzake bloedvoorziening is Sanquin als enige organisatie in Nederland aangewezen om zorg te dragen voor de behoefte aan bloedproducten.

  • Heeft u een opmerking, suggestie of een klacht?

    Als u naar aanleiding van de kaart een opmerking, suggestie of een klacht heeft, dan kunt u dit aan Sanquin doorgeven op het volgende e-mailadres: communicatiebloedbank@sanquin.nl

     

  • Ik ben donor en heb geen kaart ontvangen. Waarom niet?

    Het is mogelijk dat je donor bent en geen kaart hebt ontvangen. Donors die vanwege een medische reden tijdelijk geen bloed kunnen geven, zijn uitgesloten van de mailing. Hiermee willen we voorkomen dat de kaart op een ongepast moment door de donor wordt ontvangen.

    Ook kan het zijn dat je onlangs donor bent geworden en jouw gegevens niet op tijd mee zijn genomen in de verzending van de kaart. Onze excuses hiervoor.

     

  • Heb je je onlangs uitgeschreven als donor, en heb je toch een kaart ontvangen?

    Het kan zijn dat je je onlangs hebt uitgeschreven als donor en toch een kaart van Sanquin heeft ontvangen. Onze excuses hiervoor. Er is een korte overlap geweest in de aanlevering van de adressen aan PostNL en de daadwerkelijke verzending. Hierdoor is jouw uitschrijving niet in de mailing verwerkt. Desondanks hartelijk bedankt voor de bijdrage die je aan de bloedvoorziening hebt geleverd en hopen wij dat je geniet van de veldbloemen.

     

  • Wil je een wijziging doorgeven?

    Als je een wijziging door wil geven, dan kun je dit doen op onze contactpagina.

  • Wil je weer opgeroepen worden of een afspraak maken?

    Ben je bloeddonor en heb je lange tijd geen oproep ontvangen? Bel dan met onze Donorinformatielijn 0800-5115. Ook als je plasmadonor bent en graag weer plasma wilt geven, dan kun je bellen met de Donorinformatielijn. Wij heten je van harte welkom op onze afnamelocaties.

  • Waar kan ik bloed geven?

    Sanquin heeft 50 vaste locaties en 85 mobiele afnames in Nederland. Per e-mail krijg je een oproep bij jou – zo dicht mogelijk – in de buurt. Voor de een zal het iets verder reizen zijn dan voor de ander. Kijk bij de afnamelocaties waar jij in de toekomst dichtbij huis als donor bloed kan geven.

  • Kan ik het T-shirt bestellen als ik geen donor ben?

    Nee, het T-shirt is alleen bestemd voor mensen die donor zijn.

  • Wat zijn social shares?

    Social shares zijn online afbeeldingen die een donor kan downloaden van de website. De afbeeldingen kun je als donors plaatsen op je facebook of Instagram om daarmee aandacht te vragen voor het donorschap of om te laten zien dat jij donor bent. De social shares download je hier: https://www.sanquin.nl/donorswerven/social-shares

Sanquin.nl cookie-instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Sanquin neemt de bescherming van jouw privacy zeer serieus. Daarom verzamelen we op onze site alleen anonieme gegevens, tenzij jij ons toestemming geeft om ook andere gegevens te verzamelen. Geef hieronder jouw persoonlijke voorkeuren aan.

Functioneel

Marketing

Advertentietracking