Manager Inkoop
Manager Inkoop
Werken bij Sanquin betekent mensenlevens redden. Niet één keer, maar elke dag opnieuw. Dat doet Sanquin met bloedproducten en diagnostische services die 24/7 veilig en beschikbaar zijn voor iedereen die ze nodig heeft. Dat is waar ruim 2.200 medewerkers voor staan, zij werken dagelijks alsof er leven van afhangt! We doen er alles aan de leverzekerheid van onze producten te garanderen en daar hebben we jou bij nodig. Wil jij ook werk doen dat er echt toedoet? Word Manager Inkoop bij ons!
Jij & Sanquin
Sta er eens bij stil: Sanquin redt jaarlijks 25 duizend mensenlevens. Dankzij bloeddonatie produceren we bloedproducten en diagnostische services, doen we baanbrekend onderzoek en borgen we kennis via onderwijs. En natuurlijk leveren we bloed aan patiënten die dat nodig hebben.
Sanquin is aan het transformeren en heeft afgelopen jaren flinke stappen gemaakt en heeft onder andere een nieuwe strategie geformuleerd. Het ontwikkelen van een gezonde donor community, het verbeteren van dienstverlening aan patiënten en het doorvoeren van Operational Excellence zijn de pijlers van deze strategie.
Ter versterking van ons team, met focus op de nieuwe strategie zijn wij op zoek naar een enthousiaste en ervaren Manager Inkoop die het neerzetten en bouwen van een team hoog op zijn of haar agenda heeft staan.
Werkomgeving
Als Manager Inkoop ben je verantwoordelijk voor het volledige inkoopproces binnen onze organisatie. Je speelt een cruciale rol in het waarborgen van de toegevoegde waarde en de efficiëntie en effectiviteit van onze inkoopactiviteiten. Inkoop heeft in het afgelopen jaar een grote ontwikkeling doorgemaakt. Een nieuwe visie en inkoopbeleid liggen klaar om door jou gefinaliseerd, geïmplementeerd en uitgedragen te worden naar de stakeholders. Je zorgt voor een stevige positionering van de afdeling Inkoop binnen de organisatie en schakelt soepel tussen operationele, tactisch een strategische vraagstukken. Het nieuw geïmplementeerde ERP systeem zal verder geoptimaliseerd moeten worden zodat de werkprocessen maximaal bijdragen aan het nieuwe inkoopbeleid.
Jouw team met 9 medewerkers is een bevlogen team waar professionaliteit belangrijk is. Als manager van de afdeling geef je helder richting aan het werk van het team en de individuele medewerkers en heb jij aandacht voor en focus op individuele ontwikkeling.
In deze rol rapporteer je aan de Supply Chain Directeur en werk je nauw samen met andere afdelingen zoals logistiek, inzameling, bewerking, communicatie en finance.
Wat vragen we van jou?
- Stevig managen van het inkoopteam en zorgen voor een effectieve samenwerking en positionering. Helderheid geven in verantwoordelijkheden.
- Implementeren van inkoopbeleid en inkoopstrategieën die aansluiten bij de organisatie strategie en doelstellingen.
- Inventariseren van de interne klantbehoefte samen met de stakeholders.
- Overzicht houden op de lopende relaties met leveranciers en onderhandelen over contracten en prijsafspraken. Daarnaast het identificeren van nieuwe leveranciers en evalueren van bestaande leveranciers op prestaties.
- Begeleiden van inkopers bij tendering processen met als doel contracteren van de best passende leverancier;
- Ontwikkelen van heldere werkprocessen met de ondersteunende afdelingen zoals finance, privacy, kwaliteit en juridische zaken.
- Analyseren van markttrends en ontwikkelingen.
- Optimaliseren van inkoopprocessen om kosten te verlagen en de operationele efficiëntie te verhogen met als doel operational excellence.
- Zorgen voor goede afspraken tussen stakeholders, voorraadbeheer en de leveranciers zodat de voorraad van Sanquin altijd op peil is.
- Rapporteren aan de directie over inkoopprestaties en gerelateerde KPI's.
Wat breng je daarvoor mee
- Minimaal een afgeronde Hbo-opleiding, bij voorkeur in de richting van Inkoop, Supply Chain Management of een gerelateerd vakgebied. Aanvullende scholing en opleiding op het gebeid van inkoop zoals NEVI is een pré.
- Aantoonbare ervaring in een leidinggevende inkoopfunctie. Affiniteit of ervaring in de semi/ non-profit sector helpt je snel(ler) op weg om succesvol te zijn maar is geen eis.
- Scherp oog voor team dynamiek en het ontwikkelen van medewerkers.
- Sterke onderhandelingsvaardigheden en een bewezen staat van dienst in het bereiken van kostenefficiëntie.
- Uitstekende communicatieve vaardigheden en het vermogen om effectief te schakelen op verschillende niveaus.
- Analytisch denkvermogen en probleemoplossend vermogen.
- Grote mate van zelfstandigheid, je bent assertief en doortastend;
- Kennis van relevante wet- en regelgeving met betrekking tot inkoopprocessen.
Wat heeft Sanquin jou te bieden
Wij bieden een uitdagende en dynamische werkomgeving waarin je de kans krijgt om een essentiële rol te spelen in de verdere ontwikkeling van onze organisatie. Naast een marktconform salaris bieden wij ook uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden. Het is een fulltime functie voor 36 tot 40 uur per week waarbij deels thuiswerken tot de mogelijkheden behoort. Daarnaast bieden we je het volgende aan:
- 8,33% eindejaarsuitkering en 8,33% vakantiegeld, flexibel opneembaar;
- 201 verlofuren bij een fulltime (36 uur) dienstverband, waarvan 7 vakantiedagen onderdeel zijn van jouw individueel keuzebudget;
- Een ruime reisvergoeding in kosten, tegemoetkoming vanaf de eerste kilometer;
- Om de 3 jaar € 2.000 ontwikkelbudget voor je professionele ambities;
- Collectieve afspraken bij diverse verzekeraars;
- Meerkeuzesysteem waarbij eigen arbeidsvoorwaarden kunnen worden samengesteld;
- Pensioenopbouw bij Pensioenfonds Zorg en Welzijn. Wij dragen 65% bij.
Meer over onze arbeidsvoorwaarden vind je in de cao.
Enthousiast geworden?
Ben je enthousiast geworden en herken jij je in het profiel? Solliciteer dan direct met je CV en motivatie via onderstaande sollicitatiebutton. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Selma Wijsman, s.wijsman@sanquin.nl.
Een pre-employment screening en/ of Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) kunnen deel uitmaken van de procedure.
Acquisitie wordt niet op prijs gesteld. Sanquin aanvaardt geen ongevraagde hulp van bureaus voor deze vacature. Toegestuurde cv's (in welke vorm dan ook) door bemiddelingsbureaus aan enige medewerker van Sanquin zonder geldige schriftelijke zoekopdracht, worden gezien als eigendom van Sanquin waarvoor op geen enkele wijze een vergoeding verschuldigd is.
Solliciteer naar deze functie
Je solliciteert
Ben je enthousiast geworden en herken jij jezelf in het profiel? Solliciteer direct! De bevestiging ontvang je per mail. Je CV en je motivatie worden als eerste beoordeeld. Voldoe je aan de belangrijkste functie-eisen? Dan worden je gegevens doorgestuurd naar de manager voor een review.
Kom kennis maken
Je ontvangt een uitnodiging voor een persoonlijk gesprek. Bij het merendeel van de vacatures bestaat deze ronde uit twee gesprekken, eventueel aangevuld met een assessment.
Contractaanbod & screening
Top, je hebt alle stappen succesvol doorlopen. We doen je een aanbieding die bij de functie en bij jouw wensen past. Deze aanbieding ontvang je schriftelijk en nu ligt de beslissing niet meer bij ons maar bij jou.
Start je nieuwe functie
Welkom bij Sanquin, tijd om levens te redden. We zijn blij dat we je binnenkort als collega kunnen verwelkomen. Je contract wordt opgesteld en je ontvangt alle informatie die je nodig hebt voor een succesvolle start in je functie.