Nieuw lid Raad van Bestuur

20 december 2016

200x200-Daphne-ThijssenPersbericht - Mevrouw Dr. Daphne C. Thijssen-Timmer treedt met ingang van 31 december 2016 aan als bestuurslid met de portefeuille Bloedbank en Tissues & Cells. Zij volgt Jeroen de Wit op die na 30 jaar bij de Bloedbank met pensioen is gegaan.

Daphne Thijssen-Timmer is nu managing director van de unit Tissues & Cells en directeur van BISLIFE. De werkzaamheden bij BISLIFE zal zij voorlopig combineren met haar nieuwe aanstelling. Na haar opleiding Medische Biologie aan de Universiteit van Amsterdam promoveerde zij in de geneeskunde binnen het AMC in Amsterdam. Als groepsleider bij de afdeling Experimentele Immunohematologie van Sanquin en later als projectleider Cellulaire Therapieën bij het Laboratorium voor Celtherapie was Daphne Thijssen-Timmer o.a. verantwoordelijk voor het opzetten van de productie van advanced therapy medicinal products in een GMP omgeving. De business unit Tissues & Cells, waar de activiteiten van Sanquin op het gebied van weefsels zijn geconcentreerd, is door haar vormgegeven en aangestuurd.

Zij brengt, naast haar uitgesproken enthousiasme, relevante bestuurlijke en leidinggevende ervaring en inhoudelijke kennis over donor en patiënt mee.

Sanquin zorgt op not-for-profit basis voor de bloedvoorziening in Nederland. Zij kan dat dankzij de honderdduizenden donors die vrijwillig bloed geven. De donors zijn het hart van de organisatie. Kernactiviteit is een veilige en efficiënte productie en levering van bloedproducten en plasmageneesmiddelen voor de behandeling van patiënten. Door onderzoek onderhoudt en vergroot zij haar kennis over bloed en transfusiegeneeskunde. Deze kennis stelt Sanquin in staat ziekenhuizen en behandelaren te adviseren.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met afdeling Corporate Communications van Sanquin. T 020-512 7077.