Sanquin lanceert nieuwe analyser voor bloedgroepserologie

29 juni 2015

200x168-Onthulling-Magister-C24Persbericht – Sanquin Reagents brengt als eerste ter wereld een volautomatische analyser op de markt voor laboratoria van ziekenhuizen en bloedbanken met een klein tot middelgroot  aantal bloedgroepserologische testen per dag.

De analyser, Magister C24, is afgelopen zondag onthuld in Londen, tijdens het congres van de International Society for Blood Transfusion (ISBT).

Eerste volautomatische analyser ter wereld

Sanquin Reagents bezoekt bloedbanken en ziekenhuizen over de hele wereld. Uit eigen onderzoek bleek dat laboratoria met een klein tot middelgroot aantal tests per dag voor bloedgroepserologie behoefte hebben aan automatisering. Paul Brockhoff, Sales & Marketing Manager van Sanquin Reagents: β€œDe klanten hebben nu alleen een keuze uit grote analysers waarmee honderd of meer bepalingen per dag gedaan kunnen worden, een oplossing die totaal niet passend is voor hun situatie. Dit klantsegment heeft juist behoefte aan een analyser met een lagere capaciteit. Door een analyser op maat aan te bieden kunnen ook deze laboratoria veilig en foutloos werken.”
Magister C24 wordt geleverd met interactieve gebruiksvriendelijke software, waarmee snel en flexibel de juiste resultaten naar de kliniek gestuurd kunnen worden. Magister C24 is vanaf dit najaar beschikbaar.

De divisie Reagents van Sanquin ontwikkelt bloedgroep- en immuunreagentia en bijbehorende apparatuur. Met advies, verkoop en ondersteuning is deze divisie wereldwijd actief. In Nederland zorgt Sanquin er samen met honderdduizenden bloeddonors voor dat er altijd voldoende veilig bloed is voor de Nederlandse patiënten die dat nodig hebben. Daarnaast doet Sanquin veel wetenschappelijk onderzoek en zijn er een grote plasmageneesmiddelentak en een diagnostisch laboratorium dat bepalingen uitvoert voor ziekenhuizen en huisartsenlaboratoria. In het werk van Sanquin staan, naast de beginselen van het internationale Rode Kruis, kwaliteit en servicegerichtheid centraal.