Sanquin en Shire verstevigen samenwerking

25 augustus 2015

Sanquin Shire logo'sDe bestaande samenwerking tussen Sanquin en Shire wordt geïntensiveerd. Sanquin geeft Shire toegang tot de productietechniek die wordt gebruikt om Cinryze te bereiden. Met deze stap werken wij verder aan de wereldwijde beschikbaarheid van een belangrijk geneesmiddel waar vele patiënten afhankelijk van zijn.

Sanquin produceert Cinryze voor Shire, een belangrijk geneesmiddel voor patiënten die lijden aan de zwellingsziekte Hereditair Angio Oedeem.

Nog altijd groeiende vraag
De vraag naar Cinryze blijft groeien. Shire en Sanquin zoeken naar manieren om de productie te vergroten. Shire was al nauw betrokken bij het productieproces bij Sanquin, maar krijgt nu toegang tot gedetailleerde informatie over de techniek. Daarnaast mag Shire nu ook Cinryze door andere partijen laten produceren.

Intensief partnerschap
Jeroen de Wit, vicevoorzitter Raad van Bestuur van Sanquin: “We werken inmiddels een tijdje met Shire samen en dat verloopt voor beide partijen naar volle tevredenheid. We blijven Cinryze produceren voor Shire. Met deze stap intensiveren we ons partnerschap en maken we optimaal gebruik van elkaars kennis en kunde.”

Sanquin zorgt voor de bloedvoorziening in Nederland. Zij kan dat dankzij de honderdduizenden donors die vrijwillig bloed geven. De donors zijn het hart van de organisatie. Kernactiviteit is een veilige en efficiënte productie en levering van bloedproducten voor de behandeling van patiënten. Door onderzoek onderhoudt en vergroot zij haar kennis over bloed en transfusiegeneeskunde. Deze kennis stelt Sanquin in staat ziekenhuizen, behandelaren, te adviseren. In het werk van Sanquin staan de beginselen van het internationale Rode Kruis, kwaliteit en servicegerichtheid, centraal. Sanquin is een organisatie van, voor en door mensen.